tisdag 18 december 2007

Aftonbladet om Ron Paul

* * *

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article1481296.ab

"Republikanen Ron Paul ligger efter i opinionsmätningarna i presidentkampanjen.
Men på internet är han mästare. På 24 timmar drog han in över 38 miljoner kronor – nytt amerikanskt rekord."

Jag måste tyvärr konstatera att Aftonbladet felinformerar oss. Ron Paul och hans organisation har inte samlat in något. Insamlingen har gjorts av en skara frivilliga. Dessutom har det samlats in mycket mer än de 38 miljoner kronor tidningen skriver om. 6,4 miljoner dollar blir avsevärt mycket mera än 38 milj SEK.

5 kommentarer:

HCA sa...

Såg detta på vaken.se
Verkar som att "omröstningen" inte finns kvar via länken, men det kanske går att få fatt i resultatet ändå.
http://edition.cnn.com/CNN/Programs/larry.king.live/?larry.king.live

Detta var frågan och resultatet senare idag:

Who's your pick for the Republican Presidential Nominee?

Rudy Giuliani 3% 704
Mike Huckabee 25% 6779
Duncan Hunter 0% 96
John McCain 2% 612
Ron Paul 65% 17764
Mitt Romney 3% 866
Tom Tancredo 0% 122
Fred Thompson 1% 219
Total Votes: 27162

Men detta godtas inte av motståndare till RP. Där går man enbart på de resultat MSM å liknande presenterar.
Hur länge ska dom kunna gömma hans popularitet?

HCA sa...

"Detta var frågan och resultatet senare idag:"
....tidigare idag" ska det självfallet vara..:)

Lars Osterman sa...

OK.jag hittade en link där resultaten fanns... t.ex. här:

www.alipac.us/ftopict-94624.html

Tydligt och klart vem som har de felstas understöd.

;-)

HCA sa...

Lite trött..
Men CNN är ju i högsta grad MSM, så detta bör "godkännas"...:)

Testade å rösta nu på siten, nån fråga om jag lurat döden..
Trots att jag laddade om sidan flera gånger, så var det samma antal röster.
Så det verkar vara en röst per IP-adress, vilket ger det lite mer tyngd..
/HCA

Lars Osterman sa...

Ja klart dom håller koll på IP-adressen. Enda sättet att lura systemet genom att rösta två eller flera gånger är att använda farmors och mormors datorer...

Den enda gången jag hört att man skulle ha lurat systemet är under en Florida straw poll omröstning rätt nyligen. Där påstods det att Mitt Romneys stödtrupper skulle ha att röstat upp till 30 ggr per man.