måndag 6 april 2009

Peter Joseph svarar på kritik mot Zeitgeist

Initiativtagaren till filmen Zeitgeist och dess fortsättning Addendum, Peter Joseph har utvecklat Zeitgeist-idén till en rörelse som verkar breda ut sig. Men problem finns - många godkänner vissa delar av filmernas inititativ - men är kritiska till andra delar. Pete Joseph tacklar kritiken genom att svara på frågor genom blogradio. Här är en link till hans senaste program där han svarar på femtio olika frågor som skickats in.

http://www.blogtalkradio.com/Peter-Joseph/2009/03/25/The-Zeitgeist-Movement-Bi-Weekly-Report


Märk att det blir en ny sändning den 8.4 2009.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte så mycket om dessa filmer. Ett vet jag dock och det är några trycker pengar och suger ut resten av världen. Det räcker för mig.
Nä, räntan behöver inte betalas egentligen. Säg det till u-länderna! Säg det till utsugarna! Jo, räntan måste betalas. Men det gäller bara vissa./Helena

Lars Osterman sa...

Det lönar sig nog att titta på både filmerna - speciellt avsnittet om pengar.

Dessutom är det gratis.

;-)

Anonym sa...

Jag ska titta! Det är så mycket man ska titta på - men kanske det är det här som är det viktigaste. Varför visas det inte för skolbarnen?

Min hotmail har blivit hackad. Jag kommer inte in. Så får du ett mejl om att jag behöver 2 000 euro till en bank i London så är det fake. Inte roligt! Jag kommer inte in och har tappat alla adresser till -ja, du vet.
Kan ni skicka till bagarstugan@live.se istället vore jag glad. Nu har jag skaffat ett krångligt lösen med hög säkerhet. Förut hade jag bara ett enkelt ord.
Tack på förhand!/Helena Palena

MorTove sa...

Filmerna är ok, även om de kanske mer skall fungera som en väckarklocka, beroende på vad man väcks av.

Men kolla lite på tankarna kring hur nuvarande monetära systemet som styrs av bankirer där alla sätts i skuld leder till allt mer förstöring av jordens resurser och lidande för många.

Resursbaserad ekonomi kanske ...

Skall komma en film 3 med