torsdag 3 juni 2010

Pengar och banking kritiseras även i Finland

Riksdagsman Markku Uusipaavalniemi (C) kritiserar regeringens handlande i Greklandsfrågan. Samtidigt kritiserar han det skuldbaserade penningsystemet. Han får inget medhåll trots att vi har 200 riksdagsmän i vårt parlament....
























Finland har nu en egen websajt som motsvara amerikanska debtclock och som visar hur stor statsskulden är precis nu.













Ville Iivarinen, medlem i Ekonomisk Demokrati Finland r.f demonstrerar med plakat utanför riksdagen. Texten på plakaten kritiserar det skuldbaserade penning systemet.

2 kommentarer:

Mats33 sa...

Hej. I den svenska riksdagen är det säkert inte heller många som uttalat sig konkret mot det skuldbaserade systemet. Men jag tror att det bara är en tidsfråga. Skriv gärna en kommentar till min Newsmillartikel förresten. Jag tar upp basinkomst, penningreform mm.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/06/09/6500-kr-utan-villkor-medborgarkonto-och-nytt-penningsystem-det-vore-verkligt-gron

Mats33 sa...

Hej, jag tror inte att många i den svenska riksdagen har sagt något konkret om det skuldbaserade systemet heller... Skriv gärna en kommentar till min Newsmillartikel förresten. Tar upp lite penningreform mm.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/06/09/6500-kr-utan-villkor-medborgarkonto-och-nytt-penningsystem-det-vore-verkligt-gron