måndag 3 mars 2008

Censurerad i Finland : Daniel Estulins bok - The Secret Story of the Bilderberg Group

Du kanske redan hört om den nya boken (utgiven 2006) om den hemliga Bilderberggruppen som samlas varje år och enligt vissa mera insatta "styr världens händelser". Boken är översatt till närmare tio språk enligt vad jag hört då jag lyssnat på Alex Jones Show där AJ intervjuat Daniel Astulin. På www.amazon.com hittar man den på fem språk i detta nu.

Enligt uppgift skulle boken även översättas till finska och ges ut 2007- 2008 med titeln Bilderberg Club. Förlaget heter www.readme.fi och VD:ns namn är Ari Sahanen.

Men - plötsligt har man backat utgivningen. T.ex på bokus.fi står det nu "peruutettu" med röda bokstäver. Förklaringen är nu den att man sent omsider nu märkt att "boken inte motsvarar det man trott" och att man märkt det först nu då översättningen framskridit mycket långt....

Så här ser det ut:
Estulin, Daniel
ISBN: 9789525592825
readme.fi, 2007
Hinta: 34.90 euroa
Peruutettu
Här finns mera att läsa om du råkar begripa finska:

http://talousdemokratia.blogspot.com/2008/02/uussuomettumista-pelkureita-vai.html


Jag ringde för övrigt själv förlaget idag den 3 mars och frågade vad som egentligen står på.
Kundservice svarade helt kort att man återtagit projektet för att boken inte motsvarade förväntningarna. Min kommentar till det var att borde man inte ha låtit kunderna visa om boken har en efterfrågan. Den har ju sålts i över 100.000 stycken redan nu utomlands...
Kundservice stammade att hon inte vet mera men kan koppla mig till VD:n - men hur det nu var så var han inte just då anträffbar per telefon.

Men vi väntar och ser. Själv har jag skaffat boken på engelska och har halva boken oläst. Den innehåller massvis med bilder och fram till nu har jag inte stött på något jag inte vetat från tidigare. Men den är ett bra sammandrag och visar vilka herrar som samlats och den visar tydligt att samma herrar är ljusskygga och föredrar att inte bli sedda. Om dom inte har något att dölja så borde man ju inte reagera så som dessa tycks göra. Slutledningen blir nog att dom tydligen har något att dölja.

Men vi följer med läget och utveckligen av bokprojektet. ENligt vissa uppgifter så kanske boken trots allt ges ut på finska men av ett annat förlag ?




2 kommentarer:

Anonym sa...

readme blev väl utsatta för påtryckningar. Det är den enda logiska förklaringen till att man ändrar si så sent.

Lars Osterman sa...

jajamen...märkligt. Men vi får se hur det går. Jag följer med läget.

;-)